Yra specialus savybių rinkinys, kuris reikalingas tam, kad Porsche būtų tikras Porsche automobilis. Tai nuolat smulkmeniškai tobulinamas receptas, tačiau pagrindinis ingridientas išlieka tas pats – bet kuris Štutgarte sukurtas automobilis įskaitant ir visureigius turi išlaikyti sportinių automobilių DNR ir privalo būti geriausiai valdomu automobiliu savo klasėje.
Šis reikalavimas buvo perkeltas ir į elektromobilių erą. Kaip teko anksčiau patirti, Porsche labai gerai atliko savo darbą su superelektromobiliu Taycan, kuris dabar vienbalsiai laikomas vienu geriausiai valdomų keturdurių automobilių pasaulyje. Todėl po neprisvilusio pirmojo blyno, pagreitį įgavusi Porsche kompanija atkreipia mūsų dėmesį į naujai iškeptą modelį – elektrinį Porsche Macan krosoverį.
Porsche Macan ir kalnų serpantinai
Šį labai įdomų ir didelę perspektyvą turintį automobilį, Porsche kompanija pristatė nepaprastai gražioje aplinkoje – Juodkalnijoje esančiose Kotoro įlankos apylinkėse. Kalnų apsuptoje pakrantėje idiliški Adrijos jūros miesteliai pasibaigus intensyviam turistiniam sezonui dabar gyveną ramų gyvenimą ir vis dar yra apsupti žalumos ir šilumos. Šios apylinkės garsėja ne tik nuostabiais peizažais ir istoriniais pastatais įrašytais į Pasaulio paveldo sąrašą, bet ir įspūdingu serpentino keliu.
Kotoro serpantino kelią sudaro įspūdingas 8,3 kilometrų ilgio, itin siauras kelio ruožas su dvidešimt penkiais šimto aštuoniasdešimt laipsnių posūkiais. Dalis šio kelio yra oficiali FIA akredituota lenktynių trasa, kurioje vyksta “hill-climb” varžybos. Ši dalis išsiskiria platesne kelio dalimi ir raudonai baltais atitvarais, kokius matome lenktynių trasose.
„Likusi Kotoro serpantino kelio dalis yra itin siaura, kurioje prasilenkti dviem lengviesiems automobiliams yra nepaprastai sunku, o prasilenkti su autobusu atrodo neįsivaizduojama užduotis. Tiesa, Porsche Macan automobilių testuotojams šitų nemalonių patirčių pavyko išvengti, nes kelias porai valandų buvo uždaromas specialiai Porsche organizuojamam automobilių testavimo renginiui“, – sako Nerijus Paketūras Autoasas.lt atstovas šiuose bandymuose.
Greitesnis nei Porsche 911?
Nuo nuostabių peizažų grįškime prie ne mažiau nuostabių Macan modelių. Šis Vokietijoje Leipcige gaminamas elektrinis krosoveris savo „Premium Platform Electric“ platforma dalijasi su Audi Q6 e-tron modeliu. Naujos kartos BMW iX3, iX2, Maserati Grecale ir Mercedes-Benz EQC varžovas pristatomas su keturiomis jėgainėmis pavadintomis “Macan”, “Macan 4”, “Macan 4S” ir “Macan Turbo”. Visos versijos sujungtos su galinga 100 kWh leidžiančia nuvažiuoti iki 640 kilometrų ekonomiškiausios dviem galiniais ratais varomos “Macan” versijos atveju.
Likusios versijos komponuojamos su dviem elektros varikliais, kurie suka visus keturis ratus. Tačiau net ir galingiausia “Macan Turbo” versija, anot gamintojo pateikiamų techninių duomenų nuvažiuos iki 590 km. Tiesa, realiomis sąlygomis nuvažiuojamas atstumas bus mažesnis, tačiau kaip rodo Porsche Macan testai, šie elektromobiliai yra vieni tų, kurie geriausiai atitinka gamintojo deklaruojamus duomenis. Todėl nemalonių siurprizų tikėtis neverta.
Porsche kompanija akcentuoja visų be išimties savo automobilių sportiškumą ir “Macan Turbo” tai patvirtina – 639 AG galia, 1130 Nm sukimo momentas ir pagreitis iki 100 km/val. per 3.3 sekundės! Priminsime, kad net sportiškiausia Porsche 911 GT3 versija iki 100 km/val. įsibėgėja lėčiau – per 3.4 sekundės, jau nekalbant apie standartines 911 versijas, kurioms prireikia 4.5 sekundžių šimtui kilometrų pasiekti.
Žodžiu, naujasis Porsche krosoveris yra beprotiškai greitas. Ir nors šių žodžių autoriui pačiam neteko išbandyti “Macan Turbo” versijos, tačiau net ir silpnesnė “Macan 4S” versija su 448 AG, 820 Nm jėgaine ir pagreičiu iki 100 km/val. per 4.1 sekundės yra nepaprastai greitas – tokios galios užteks visiems lenkimo manevrams. Net ir bazinė dviem ratais varoma versija įsibėgėja iki 100 km/val. per 5.4 sekundės. Taigi, Macan variklių gamoje nėra silpnų variantų, yra tik galingi arba labai galingi. Gera žinia yra ta, kad jei akumuliatorių išsikraunate greičiau nei norėtumėt, Porsche 800 voltų baterijos architektūra leidžia itin greitai ją papildyti – nuo 10 iki 80 procentų vos per 21 minutę.
Štai kam buvo pasirinktas Kotoro regionas
„Kas džiugina išbandžius naująjį Porsche Macan yra automobilio svorio kontrolė. Elektrinis vairo mechanizmas gal ir neprilygsta senajam savo informatyvumu, tačiau jis yra tikslus, nuoseklus ir nuspėjamas. Didžiausias kliuvinys elektriniam Porsche žinoma yra didelis elektromobilio svoris, tačiau jis yra gerai suvaldytas dėl itin žemo automobilio svorio centro, kuris yra net 140 mm žemesnis palyginus su senuoju automobiliu. Tikslumas ir nuoseklumas pastebimas ir paspaudus akseleratoriaus pedalą – visureigio pagreitis yra stiprus, bet progresyviai didėjantis ir prognozuojamas, dėl ko automobilis lengvai kontroliuojamas posūkiuose“, – pažymi Nerijus.
Stabdžiai, kaip įprasta Porsche automobiliuose veikia nepriekaištingai ir neleidžia pajusti didelio automobilio svorio. Tampa aišku kodėl Porsche kompanija šių automobilių testavimui pasirinko šiuos vingiuotus kelius su staigiais posūkiais, greitėjimo ir stipraus stabdymo zonomis. Galima sakyti tokie keliai bus natūrali Macan automobilių eksploatavimo vieta, na ir žinoma miesto aplinka. Negalime pasakyti, kad bekelė bus netinkama Macan modeliui, kadangi krosoveris turi 184-225 mm diapozone reguliuojamą prošvaisos aukštį, kas atitinka krosoverių vidurkį, taip pat plokščią dugną kuriame nėra jokių kliuvinių kelio nelygumams užkliūti. Galima tikėtis, kad Macan bekelėje atitiks didesniojo brolio Porsche Cayenne sugebėjimus, kuris itin teigiamai nustebino savo bekelės galimybėmis.
Kalbant apie miesto aplinką, jei Macan kažkur ir yra netobulas, tai važiavimo komforto srityje, ypač prie mažesnių greičių. Tam, kad gana žemos prošvaisos visureigis su didžiule mase galėtų tinkamai funkcionuoti, gamintojas privalėjo sumontuoti šiek tiek kietesnę pakabą. Dėl to Macan gali šokčioti per nelygius paviršius arba trinktelti per gilesnes duobes. Priklausomai nuo komplektacijos automobilis turi keturis važiavimo režimus: “Off-road”, “Normal”, “Sport” ir “Sport Plus”, tačiau komforto atžvilgiu nesijaučia didelio skirtumo tarp “Normal” ir “Sport” arba “Sport Plus” režimų. Įdomu tai, kad pasirinkus “Sport” režimus įsijungia variklio “garsas” transliuojamas per automobilio audio sistemą. Šis garsas yra savotiškas vidaus degimo variklio ir elektrinio variklio miksas, skambantis visai neprastai. Tiesa, jei šis garsas jus erzins, jį galima išjungti.
Viduje – tipiškas Porsche komforto ir sportiškumo derinys
Būti už šio automobilio vairo nepaprastai malonu – vairavimo poziciją galima susireguliuoti idealiai, sėdynės turi gerą šoninį palaikymą. Visi prietaisai lengvai pasiekiami ir valdomi, čia nerasite jokių nelogiškumų ar pernelyg komplikuotų valdymų. Patogus tipiškas Porsche erdvių išdėstymas – priešais šiek tiek išlenktas pagrindinių automobilio rodmenų ekranas, dešiniau priekinės, atbulinės eigos pasirinkimo svirtis, per centrą – horizontalus infosistemos ekranas, dešiniau trečias ekranas skirtas keleiviui, kurio vairuotojas negali matyti žiūrėdamas iš savo pozicijos, o priešais vairuotojo akis papildytos realybės „head-up” displėjus. Centrinėje konsolėje įtaisytas lengvai pasiekiamas klimato kontrolės valdymo pultas, priešais ją – centrinė konsolė suskaidyta taip, kad galėtų atlikti rankenų vaidmenį, o ant vairo važiavimo režimų pasirinkimo ratukas.
Automobilio aukštis palyginus su pirmtaku išliko panašus, tačiau naujajame modelyje sėdima 28 mm žemiau, todėl keleivių galvoms yra kiek daugiau erdvės. Tam, kad komfortiškai susodinti keturis suaugusius žmones, ratų bazė buvo padidinta visais 86 mm. Visgi Macan neskirtas maksimaliam komfortui – panoraminis stogas atima dalį erdvės keleivių galvoms, o sportinės priekinės sėdynės su kietu atlošu irgi kiek apriboja erdvę kojoms.
Nuožulnus stogas pagerina aerodinamiką, tačiau apriboja bagažinės tūrį. Vis dėlto 540 litrų bagažinės erdvė yra tinkamo dydžio (ją galima padidinti iki maksimalaus 1348 litrų dydžio), o galinės sėdynės sulankstomos 40:20:40 dalimis, kad padidintų bagažinės universalumą. Po “variklio” dangčiu yra papildoma pirštų prisilietimu atidaroma 84 litrų erdvė įkrovimo laidams ir nedideliam bagažui.
Būtina paminėti automobilio aerodinamiką – ji yra tiesiog fantastiška. Oro pasipriešinimo koeficientas siekia vos 0.25, todėl naujasis Macan yra vienas aerodinamiškiausių visureigių rinkoje, kas teigiamai įtakoja tiek triukšmo lygį salone, tiek nuvažiuojamą atstumą. Palyginimui pirmos kartos Porsche Macan, nors irgi atrodo aerodinamiškas automobilis, tačiau jo koeficientas yra vos 0.36. Šioje srityje Macan lenkia net tokius aerodinamiškus superautomobilius kaip McLaren Speedtail, kurio koeficientas yra 0.278. Panašu, tokius skaičius Porsche inžinieriai pasiekė dėka to, kad Macan turi visiškai plokščią dugną, efektyviai veikiantį galinį difuzorių bei uždaromas oro paėmimo angas priekiniame buferyje. Beje triukšmo lygį salone padeda suvaldyti ir dvigubi šoniniai stiklai.
Klasikos ir modernumo derinys
Nepamirškime porą žodžių pasakyti ir apie automobilio dizainą. Mums buvo pristatyti šeši ryškių spalvų automobiliai, tuo tarpu jūs galėsite pasirinkti vieną iš 14 standartinių ir 59 specialių spalvų. Antros kartos Porsche Macan vizualiai išliko panašus į pirmtaką ir išlaiko visus naujiems Porsche automobiliams būdingus bruožus – švelnios formos kėbulą ir išgaubtą šoninę langų liniją, tradicinius ovalius šoninius veidrodėlius, įprastas durų atidarymo rankenėles, ištisinius 3D galinius žibintus ir kiek išgaubtą kapotą virš priekinių žibintų, kurie praeivius pasitinka keturiais LED dienos šviesų „žvilgsniais”.
„Taip, automobilio dizainas yra neiššaukiantis ir nedemonstruoja perdėto agresyvumo. Tačiau tokia yra ir visada buvo Porsche dizaino koncepcija – gaminti solidžiai atrodančius, puikiai suderintų proporcijų ir laikui nepavaldžių formų automobilius. Galbūt šis stilistinis konservatyvumas kontrastuojantis su technologijų inovatyvumu ir patraukia daugelį pirkėjų“, – svarsto Nerijus iš Autoasas.lt.
Ir galiausiai reikia reziumuoti kokie yra pagrindiniai Macan privalumai. Betestuojant šiuos puikius automobilius, šį klausimą vis užduodavo Porsche atstovai. Taigi, praleidus dieną už naujojo Porsche Macan vairo peršasi mintis, kad tai itin visapusiškas automobilis – manevringas teisingo dydžio miesto automobilis, be galo greitas kai to reikia, stabilus lyg būtų sportinis kupė, pakankamai talpus ir praktiškas kaip šeimos automobilis, komfortiškas ir tylus kruizeris galintis išvažiuoti į bekelę, bei stilingas automobilis. Porsche automobilis visiems gyvenimo atvejams.